Ako sa dobre pripraviť na pracovný pohovor

dátum: 14.11.19-02:58

Atraktívny životopis a pútavý motivačný list vám vedia otvoriť dvere až k pozvaniu na pracovný pohovor. Rovnako dôležitá je príprava na pohovor, ako aj vaše správanie počas neho. Ak vás zaujíma, ako presvedčiť na pohovore, čítajte ďalej v našom seriáli.

Vedeli ste, že prvý dojem si o vás ľudia vytvoria už v priebehu 30 sekúnd až 4 minút? A roky v nich zotrvá. Je preto extrémne dôležité vytvoriť výborný prvý dojem. Váš úsmev, stisk ruky, vôňa, výzor a hlas rozhodnú o tom, či ste druhej strane sympatický alebo nesympatický a tiež, v akom duchu bude vedený pracovný pohovor. Rovnako dôležitý je aj ďalší krok – vaša sebaprezentácia počas pohovoru. 

ako sa dobre pripravit na pracovny pohovor


Ako sa dobre pripraviť na pohovor?


Zistite si informácie o firme / budúcom zamestnávateľovi
Znalosť „terénu“ vám dáva väčšiu sebadôveru, presvedčivosť argumentov a zdanie vašej motivácie. Vhodným zdrojom informácií môžu byť: výročné správy, štatistický úrad, internet, noviny, časopisy, veľtrhy, sieť osobných kontaktov. Pripravte si aj nejaké dobré otázky súvisiace s danou prácou, spoločnosťou a jej firemnou kultúrou (napr. Aká by mala byť konkrétne moja pracovná náplň, moje kompetencie a zodpovednosti?, Aké pracovné výsledky odo mňa očakávate?, S kým budem spolupracovať? Aký veľký je tím, v ktorom budem pracovať? Aké sú možnosti ďalšieho vzdelávania?)

Premyslite si logistiku a organizačné veci
Ak idete na nové miesto / adresu, dôležité je si naplánovať cestovanie (autom, dopravným prostriedkom, možnosti parkovania) a preveriť čas potrebný na cestovanie. Vždy si nechávajte časovú rezervu minimálne 15 minút. Ak idete v čase dopravnej špičky, aj viac.
Presnú adresu si overte na mape a majte k dispozícii meno a telefónne číslo na vašu kontaktnú osobu.
Svoje oblečenie prispôsobte typu pozície a druhu organizácie. Formálnym oblečením však nikdy nič nepokazíte.

Pripravte si dokumenty
Pripravte si tie dokumenty, ktoré vyžaduje váš budúci zamestnávateľ a tie, ktoré slúžia na sebaprezentáciu (CV, certifikáty, fotokópie diplomov alebo maturitných vysvedčení, referenčné listy, posudky). Majte poruke aj text inzerátu, aby ste doň mohli v prípade potreby nahliadnuť. Majte pripravený zoznam vlastných otázok na zamestnávateľa. Tiež si môžete pribaliť poznámkový blok spolu s diárom – v prípade ďalšieho stretnutia.

Akú taktiku a správanie zvoliť počas pracovného pohovoru?

interviu pracovny pohovor

Ak máte s pohovormi málo skúseností a chcete sa skutočne dobre pripraviť na pracovný pohovor, môžete si ho vyskúšať aj cvične spolu so mnou, pokiaľ sa rozhodnete využiť službu: http://www.hrmaster.sk/Priprava-na-prijimaci-pohovor-a6_13.htm
Nabudúce, v poslednom diele nášho seriálu, sa pozrieme na najúčinnejšie stratégie a techniky hľadania vašej vysnívanej práce. Už teraz sa na vás teším.

Nestihli ste skoršie časti seriálu?

1. časť seriálu Identifikujte svoje kvality a pracovné preferencie ? KLIK SEM

2. časť seriálu Ako napísať atraktívny životopis? KLIK SEM

3. časť seriálu Ako napísať pútavý motivačný list: KLIK SEM

Seriál "Ako nájsť prácu snov" pripravujeme v spolupráci so Silviou Lidajovou.

Silvia Lidajová - osobná vizitka

Dobrý deň. Volám sa Silvia Lidajová. Na internete ma môžete nájsť pod hlavičkou firmy HR Master (www.hrmaster.sk). Mám viac ako 18 rokov praxe v rámci riadenia ľudských zdrojov, hlavne v oblasti výberov, vzdelávania a rozvoja zamestnancov. 13 rokov som pracovala na riadiacich pozíciách v nadnárodných spoločnostiach, kde som vyberala ľudí do rôznych tímov, môj nevynímajúc. Dnes pomáham malým a stredným firmám nájsť správnych ľudí na správne miesta. Rovnako pomáham jednotlivcom v objavovaní svojich talentov a silných stránok, aby práca pre nich nebola len zamestnaním, no hlavne výbornou kariérou či dokonca poslaním.

 

silvia lidajová hr master autor serialu ako si najst pracu snov  
Silvia Lidajová

Facebook

www.hrmaster.sk