Veslovací trenažér a chudnutie - poradíme - Šport a relax | moja Nitra
 
moja Nitra - informačný portál, zoznam firiem
Šport a relax v Nitre - magazín moja Nitra
hľadať: 
 

Veslovací trenažér a chudnutie - poradíme ako na to

dátum pridania: 19.02.20-12:43

Každý, kto nie je spokojný so svojou postavou, už určite vyskúšal rôzne druhy pohybových aktivít, alebo aspoň premýšľal o tom, že by mal začať niečo robiť. Horúci tip: veslovanie! Veslovanie je jedným z najlepších a najúčinnejších športov, pokiaľ ide o chudnutie a budovanie svalov. Tento vodný šport je vynikajúco simulovaný veslovacím trenažérom a kedykoľvek sa mu môžete venovať aj medzi štyrmi stenami vášho domova.

Jogging je pre mnoho ľudí s nadváhou príliš vyčerpávajúci a pred vstupom do telocvične sa často cítia v rozpakoch. Tak prečo sa k postave snov nepreveslovať? Potrebujete samozrejme primeraný priestor, ale z hľadiska efektívnosti sú veslovacie trenažéry v porovnaní s ostatnými posilňovacími strojmi ťažko poraziteľné. Mali by sa však vo všeobecnosti používať kvalitné zariadenia. Ten najlepší veslovací trenažér je samozrejme pre každého iný. Musí zodpovedať vašim priestorom, vášmu rozpočtu aj vašej hmotnosti.

veslovaci trenazer ako schudnut
zdroj: Rido/shutterstock.com

Ako chudnúť s veslovacím trenažérom?


Téma „chudnutie“ je večná. Môže byť veslovací trenažér efektívny pri tomto úsilí? Ak ste sa už niekedy sledovali súťaž veslárov, určite poznáte odpoveď.Tuk by ste na týchto športovcoch hľadali márne, prekypuje svalová hmota. Inými slovami: veslovanie vedie k telu snov!

Je zrejmé, že počas niekoľkých mesiacov veslovania sa nedostanete na úroveň špičkových športovcov (to ani nie je cieľom), ale v krátkom čase si dokážete vybudovať fit, zdravé a atletické telo. Na rozdiel od chôdze, tréningu na eliptickom stroji alebo iných populárnych športových aktivít, ktoré precvičia hlavne dolnú časť tela, je veslovanie celotelový workout. Keď hovoríme celotelový, máme na mysli to, že s veslárskym strojom dokážete zapojiť až 80% svojich svalov súčasne. 80 PERCENT!

Pre ilustráciu tu je zoznam najviac využitých svalov:

  • veľký chrbtový sval (latissimus)
  • vzpriamovač chrbtice (erector spinae)
  • trapézový sval
  • zadné rameno
  • predné stehno
  • zadné stehno
  • zadok
  • lýtka
  • brušné svaly
  • bicepsy
  • svaly predlaktia

V tomto bode si možno pomyslíte, že je to síce pôsobivý zoznam, ale ako vám to pomôže schudnúť?

Všetko, čo musíte urobiť, je len krátko zvážiť, čo znamená také veľké množstvo súčasne aktivovaných svalov. To znamená, že telo musí poskytnúť obrovské množstvo energie na ich zásobovanie. A ako naše telo dodá také veľké množstvo energie? Správne. Použije tukové zásoby. A toto je hudba pre uši každého chudnutia chtivého adepta. Spaľovanie tukov je veslovaním extrémne stimulované a nič nebráni chudnutiu. Pri veslovaní v priemere spálite 700 až 1 000 kalórií za hodinu. Na rozdiel od chôdze je workout s veslovacím trenažérom šetrný aj ku kĺbom. Kĺby, ani šľachy nie sú namáhané a spravidla je takmer nemožné zraniť sa na tomto zariadení.

veslovaci trenazer je sertny ku klbom

zdroj: Lisa-S/shutterstock.com

Aké sú ďalšie účinky veslovania na stratu váhy?

 

  • veslovanie ponúka množstvo kardiovaskulárnych výhod, pretože je to aeróbne cvičenie. Pomáha udržiavať vaše pľúca a srdce zdravé a funkčné. Tieto dva orgány sú tiež veľmi dôležité pre metabolizmus tela, ktorý má zas priamy vplyv na chudnutie.
  • veslovanie, ako vysoko intenzívny intervalový tréning, ponúka úžasné kardio cvičenie. Zlepšíte aj svoju celkovú silu. Táto sila vám potom môže pomôcť zintenzívniť veslovanie, čo vás zase posunie o krok bližšie k vašim osobným cieľom.
  • veslovanie ponúka širokú škálu pohybov, ktoré nie sú možné pri väčšine iných cvičení
  • ďalším benefitom veslovacieho trenažéra pre chudnutie je poskytnutie väčšieho prispôsobiteľného odporu, než aký ponúkajú iné cvičebné stroje. Tento odpor funguje v oboch smeroch. To znamená, že sa môžete zapojiť do viacerých workoutov v skrátenom časovom rámci, takže môžete efektívnejšie, rýchlejšie chudnúť.
  • použitím veslovacieho stroja zlepšíte svoju výdrž, čo bude mať pozitívny vplyv na vaše ciele v oblasti chudnutia. Okrem toho vďaka pravidelnému veslovaniu je telo flexibilnejšie. Flexibilita tela zohráva pri znižovaní telesnej hmotnosti významnú úlohu.


Ako často veslovať, aby ste schudli?


Otázka, na ktorú nie je možné odpovedať paušálne. Ako často a ako dlho by ste mali trénovať, do veľkej miery závisí od úrovne výkonnosti a vašich vlastných cieľov. Vo všeobecnosti by sme vám radili, aby ste počúvali svoje telo. Dávajte pozor na príznaky pretrénovania, ako je nezvyčajná únava, zvýšená bolesť svalov a kĺbov, nespavosť a zvýšený pokojový srdcový rytmus. V cvičení môžete pokračovať s miernou bolesťou, ale ak sú vaše svaly extrémne bolestivé, aspoň jeden deň vynechajte. Svalová horúčka znamená mikrotraumy svalu, ktoré boli spôsobené tréningom. V období regenerácie sa tieto trhliny reparujú a sval sa stáva silnejším.

Pre začiatočníkov by sme odporúčali cvičiť na veslovacom trenažéri 3-4 krát týždenne. 20 minút tréningu by malo stačiť na dosiahnutie požadovaných tréningových efektov. Postupne, v závislosti od vývoja vašej kondície, je ideálne zvoliť čas tréningu medzi 30 - 60 minút.

Úspech prinesie iba pravidelnosť. Množstvo spálených kalórií závisí od telesnej hmotnosti v spojitosti s intenzitou tréningu.Účinky tréningu sa relatívne rýchlo prejavia na tele vo forme športovejšieho,tónovanejšieho vzhľadu. Keď však dosiahnete prvé viditeľné úspechy, mohlo by to viesť k nadmernej motivácii. Potom je na mieste opatrnosť pred preťažením.

Správne držanie tela je dôležité veslovaci trenazer

Správne držanie tela je dôležité zdroj: Anna Berdnik/shutterstock.com


Aká je najlepšia technika veslovania na spaľovanie tukov?

Môžete skočiť na niektorý z najdrahších veslovacích strojov na trhu a veslovať celé hodiny. Dosiahnete však len nepatrné až žiadne výsledky, ak vaša technika nie je správna. Držanie tela je pravdepodobne najdôležitejším faktorom pri osvojení si techniky workoutu na veslovacom trenažéri. Pri vykonávaní pohybov veslovania dopredu a dozadu je dôležité, aby bola oblasť chrbta prirodzene klenutá. Pri ťahaní držadla smerom dozadu k trupu sa uistite, že vaše kolená sú úplne rovné.

Veslovanie na vysokej úrovni intenzity je jedným z dobre udržiavaných tajomstiev fitness priemyslu. Veslovanie v rýchlych pohyboch núti telo páliť čo najviac tuku. Uistite sa, že vaše úrovne intenzity neustále rastú a to aj pri zvyšujúcich sa úrovniach odporu, aby ste zaistili, že množstvo spálených kalórií nebude stagnovať, alebo dokonca znižovať.

Čo by ste mali zvážiť pred prvým záberom?
Ak je váš zámer pomocou veslovacieho trenažéra schudnúť, je dôležité venovať pozornosť nasledujúcim faktorom:

  • predtým, ako začnete na trenažéri cvičiť, je potrebné konzultovať s vašim lekárom
  • ďalším dôležitým faktorom je skontrolovať maximálnu nosnosť stroja
  • väčšina ľudí s nadváhou sa snaží znížiť svoju telesnú hmotnosť pomocou diéty a cvičenia. Čo je v podstate správne, ale tieto dva aspekty musia byť v harmónii. Strava musí byť tak vyvážená, aby telo v určitom okamihu nevykazovalo príznaky nedostatku. Väčšina diét nie je vhodná ako doplnok telesnej aktivity pretože telu dodáva len to najnevyhnutnejšie. Chudnutie s veslovacím trenažérom vyžaduje vyváženú stravu.

Veslovacie trenažéry ponúkajú neuveriteľne účinnú možnosť workoutu, ktorý vám pomôže (nielen) schudnúť. A žiaľ, aj keď ponúkajú toľko výhod, sú stále nedocenené. Keď vojdete do ktorejkoľvek rušnej telocvične v čase špičky, bežecké pásy sú pravdepodobne najvyhľadávanejším zariadením, zatiaľ čo väčšina veslovacích trenažérov bude voľná. Je to možno spôsobené skutočnosťou, že väčšina ľudí si myslí, že beh je najlepší spôsob, ako sa zbaviť telesného tuku. Dôvodom môže byť aj skutočnosť, že bežecké pásy sú na trhu už podstatne dlhšie. Dokonca aj medzi nadšencami fitness, ktorí sú dobre informovaní o schopnostiach veslovacieho trenažéru spaľovať tuky, sa pokušenie pohnúť smerom k bežiacemu pásu zdá byť neodolateľné. Čo poviete? Je tu čas objaviť možnosti, ktoré v sebe veslovací trenažér skrýva?

Zdroj informácií:

https://www.epivac.org/fitness/10-benefits-of-rowing-for-weight-loss/

 

Obrázky: 

zdroj: Rido/shutterstock.com

zdroj: Lisa-S/shutterstock.com

zdroj: Anna Berdnik/shutterstock.com




 poslať článok mailom  vytlačiť článok