Dokonalý začiatok víkendu? 4 tipy na spoločné ra - Gastro | moja Nitra
 
moja Nitra - informačný portál, zoznam firiem
Gastro v Nitre - magazín moja Nitra
hľadať: 
 

Dokonalý začiatok víkendu? 4 tipy na spoločné raňajky

dátum pridania: 07.07.20-14:45

Nie je lepší spôsob, ako začať deň než s výborným jedlom. Inšpirujte sa našimi tipmi zo všetkých kútov sveta a pripravte si raňajky vo veľkom štýle, či už raňajkujete vo dvojici alebo s partiou priateľov.

Francúzske raňajky

Že vám chladnička zíva prázdnotou? Pri raňajkách na francúzsky spôsob toho nepotrebujete veľa. Stačí zabehnúť pre čerstvé croissanty, kvalitnú čokoládu a plnotučné mlieko. Tesne pred podávaním ich potom prehrejte na mriežke hriankovača, aby chutili ako čerstvo vytiahnuté z rúry. Francúzske raňajky si potom na stole žiadajú len marmeládu, maslo a domácu horúcu čokoládu.

 

Ako pripraviť horúcu čokoládu po francúzsky

Tato čokoláda je hebká ako zamat, hustá a hriešne dobrá. Na jej prípravu vám pritom stačia len dve ingrediencie: kvalitná čokoláda a plnotučné mlieko. V kastróliku s dvojitým dnom rozohrejte čokoládu a neustále ju miešajte, aby sa nepripálila. V druhom hrnci priveďte do varu mlieko a potom do neho za stáleho miešania pridajte rozpustenú čokoládu. Miešajte, kým sa obe suroviny dokonale nespoja. Potom prelejte do hrnčekov a môžete podávať. 

anglicky brunch

Unsplash.com

 

Anglický brunch

Bohaté anglické raňajky sú tá najlepšia vzpruha po dlhom večeri s priateľmi. A keď už sa do brunch v anglickom štýle pustíte, nerobte kompromisy. Vedľa miešaných vajíčok na stôl servírujte tiež chrumkavú slaninu aj bohatú prílohu v podobe opečených šampiňónov, paradajok alebo fazule v paradajkovej omáčke. Alfou a omegou každého brunch sú vajcia a chrumkavé toasty. Pripraviť dokonale nadýchané a krémové miešané vajíčka nie je žiadna veda, kľúčom k úspechu je kvalitná nepriľnavá panvica a platnička zahriata na najnižší plameň.  

 

Ingrediencie na 2 porcie

• • 4 veľké vajcia

• • 50 ml smotany na šľahanie

• • Štipka soli

• • 15 g masla

 

Ako na to

Maslo rozpustite v panvici na miernom plameni, pridajte rozšľahané vajíčka so smotanou a jemne miešajte pár minút, kým nezhustnú. 

nadychane bruselské vafle recept

Unsplash.com

Nadýchané bruselské vafle

S vaflovačom môžete urobiť belgické raňajky na desiatky spôsobov. Skvele vám pripraví cesto trené, piškótové aj  kysnuté, z ktorého sú vafle najlepšie. Pridajte veľa ovocia, štedrú porciu šľahačky a máte autentické raňajky ako z bruselského bistra. 

 

Suroviny na 10 vaflí

• • 10 g čerstvého droždia

• • 200 ml vlažnej vody

• • 250 g hladkej múky

• • 150 ml vlažného mlieka

• • 4 vajcia

• • 120 g rozpusteného masla

• • 2 lyžice cukru

 

Droždie zmiešajte s cukrom a nechajte vzísť kvások. Do misy s múkou potom prilejte kvások, mlieko, žĺtky, rozpustené maslo a všetko dôkladne premiešajte. Vyšľahajte bielky a sneh potom opatrne vmiešajte do cesta. Cesto nechajte na teplom mieste kysnúť aspoň 30 minút. Vykysnuté cesto vo finále vlejte do rozpáleného a tukom vymasteného vaflovača, zatvorte a pečte asi 10 minút dozlatista. Vafle podávajte s jahodami či lesným ovocím, posypané práškovým cukrom a zdobené šľahačkou. 

smoothie bowl ako na Havaji

Unsplash.com

Smoothie bowl ako na Havaji

Smoothie bowl je krásna na pohľad, plná vitamínov a chutí vynikajúco. Základom je husté smoothie a obloha v podobe množstva ovocia, semienok, orieškov i superpotravín, ako sú napríklad acai, matcha alebo kakaové bôby. O správnu hustotu smoothie sa postarajú banány, ovsené vločky alebo orechové maslá. Výber ovocia a ďalšieho toppingu je potom len na vás. Inšpirovať sa môžete napríklad naším receptom, s ktorým strávite v kuchyni sotva pár minút. 

 

Tip: Vedeli ste, že kvalitný mixér na prípravu smoothie zoženiete aj za pár sto korún? Na Favi.sk nájdete na jednom mieste tie lacné i multifunkčné, ktoré budú vašou pravou rukou v kuchyni.  

 

Ingrediencie na 2 misky

• • 250 g jahôd

• • 2 banány

• • 6 lyžíc kokosového mlieka

• • 2 lyžičky strúhaného kokosu

• • 3 lyžice orechového masla

• • 2 lyžičky

• • chia

• • hrsť mandlí

• • lyžice

• • acai

 

Dajte si stranou pár jahôd na ozdobu a zvyšok rozmixujte s banánmi, orechovým maslom, acai, chia a kokosovým mliekom. Smoothie rozdeľte do dvoch misiek, ozdobte na plátky nakrájanými jahodami, mandľami, strúhaným kokosom.

 




 poslať článok mailom  vytlačiť článok